Det ble ingen tur i helgen til Phanom Rung (ruiner fra Khmer-tiden) eller Laem Nang Rong (minnesmerke fra den i Vesten glemte borgerkrigen i Thailand på 70- og 80-tallet).
Nytt forsøk søndag ettermiddag. Motoren startet greit. Som vanlig. Det som ikke var vanlig, var at den under varmkjøringen på middels gasspådrag begynte å gå veldig rykkete. Den ville heller ikke gå på tomgang. Jeg stoppet og startet flere ganger. Det samme skjedde. Eksosen var også svært blå. På full gass gikk motoren jevnt og eksosen ble klar. Det var mye luftbobler som passerte gjennom bensinslangen til forgasser, men det mente jeg å ha sett før.
Dagen etter tømte jeg bensintanken og forgasser for bensin og fylte på igjen. Nå fungerte alt perfekt på alle turtall, og det var ingen luftbobler i bensinslangen.
Konklusjonen min er at det må ha kommet mye luft inn i bensinsystemet fordi jeg transporterte motoren liggende fra Nang Rong på søndag. Det må ha vært årsaken til at den fusket slik.
Av og til skulle jeg ønske at jeg hadde mer greie på totaktsmotorer. Jajamen sann!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar