mandag 21. mai 2012

”Sterkvindsflyging på Khao Sadao i helgen”




Fredagen druknet i regn (se bilde) da denne bygen kom nærmere. Lørdag var det til dels mye vind og flere regnbyger som trykket på. Vi startet. Det begynte å dryppe litt og vi topplandet. Tre turer på meg og fire på Bengt.

Bengt gikk rett til værs og rygget på den siste turen. Se video. Akkurat det samme gjorde jeg på den tredje turen min. Bengt landet nede på grunn av mye vind og jeg avlyste en mulig siste tur.

Søndag var det alt for mye vind helt fra morgenen og til 15-tiden. Da løyet det litt slik at det ble startbart. Jeg var førstemann ut og sjekket vinden. Det gikk fremover med 2-5 km på det minste. Imidlertid var vinden ganske så kastete og bambuskrattet nedenfor starten så ut som visper rett under oss. Vi forsøkte flere ganger å topplande, men vurderte det etter hvert som sikrere å lande nede.

Ingen kommentarer: