lørdag 14. juni 2014

”Bortskjemte drittunger – en tragedie!”




Snart er det tid for ”månelanding” i Norge. De første dagene føles det litt som jeg er kommet til en annen klode, noe som først og fremst skyldes at jeg ser ”bortskjemte drittunger” på alle kanter. Jeg tror faktisk ikke at mange nordmenn vet hvor godt de egentlig har det der de handler i butikker som bugner av varer, drar på ferie til steder som de fleste i verden ikke en gang drømmer om, shopper i New York en helg, i Paris en annen helg, bruker hundretusener av kroner på å delta i Birken, enten det er i joggesko, på ski eller på sykkel. Jeg kunne fylle flere sider med videre oppramsing.
Det er så jeg nesten føler meg uvel når jeg leser følgende overskrift ”Skolesekken taper mot designervesker” og ingressen ”De er 14 år, og går på skolen med en merkeveske til flere tusen kroner.” og det som følger på http://www.nrk.no/buskerud/kostbar-veskemote-1.11773879

Ingen kommentarer: