lørdag 9. januar 2010

”PPG-tur både i går og i dag morges”






Jeg har plundret litt med startingen med den nye paraglideren. Det henger sikkert sammen med at jeg hadde lagt meg til noen uvaner. Nå regner jeg med som ganske sikkert at problemene skyldes at jeg ikke har gitt jevn gass før takeoff. Jeg har slakket litt på gassen med det resultatet at motoren stoppet idet jeg igjen ga full gass. Noen medpiloter i Khorat viste meg hvordan det skulle gjøres. Starten i går var perfekt, men i dag ble det nytt motorkutt da jeg gjentok samme feilen. Med jevn gass på andre forsøk var det null problem. Siden det var morgen og igjen var blitt ”kaldt” (alt er relativt, men det var faktisk bare litt over 20 varme), tok jeg på meg vindjakke. Da ble det behagelig sommertemperatur oppe i 900 meter. Turen i dag gikk til Soengsang og tilbake. Ny rissesong er på vei der det er mulighet for kunstvanning via kanalnettet fra en del innsjøer i omegnen. Fin tur i antydning til småtermikk når klokka begynte å nærme seg 9 på morgenen.

Ingen kommentarer: