fredag 15. januar 2010

”To bomstarter i ettermiddag”

var nok til at jeg var fornøyd. Og svett. Og sliten. – Det var litt mye vind, muligens akkurat nok til en baklengsstart, men siden vinden vanligvis dabber av når sola er på full fart ned mot horisonten, valgte jeg forlengs. Første starten hadde gått greit om jeg ikke hadde slakket av på gassen for å kontrollere vingen. Resultat motorkutt. Andre starten ble litt slalåmløping inntil jeg så at jeg hadde kurs rett mot et fotballmål. Et trykk på stoppknappen sørget for at vingen delvis la seg over målet. Umulig å forstå hvordan linene har en tendens til å gå i floke dersom det skjer noe uventet. Fisketurer med nylonsnøre og backlash dukker plutselig opp mens jeg forsøker å få orden på flokene. Og plutselig duppet sola ned under trærne. I morgen ettermiddag blir det muligens flyging i Khorat.

Ingen kommentarer: