tirsdag 23. februar 2010

"Motoren er nå reparert"

Er litt spent på å se de løse delene som er skiftet ut. Det blir til at jeg drar til Khorat en av dagene og flyr litt der. Her hjemme har jeg trent en del på skjermkontroll i 35 +. Begynne å beherske baklengsstartteknikken med mulighet til å bremse begge sider av skjermen med en hånd under opptrekk. Det var ganske turbulent på idrettsplassen midt på dagen med 50 % sideinnklapp og total frontkollaps sånn innimellom.

Fremover vil jeg trene på motorstart og trekke så mye brems under igangløping at jeg får bedre tid til å kontrollere skjermen mens jeg springer. Jeg ser at pilotene her har veldig ulik startteknikk. Noen løper som de har en viss mann i hælene, mens andre lunter av gårde med bremspådrag før de gir kraftig gass og slipper opp. Sistnevnte har mye bedre kontroll under start.

Ingen kommentarer: