mandag 16. april 2012

"Tre fine turer fra Khao Sadao"

sammen med Bengt fra Sverige og Tim fra Australia og mange andre blide piloter. Men flystedet er noe lunefullt. Første dagen  var jeg rimelig sikker på at det var gjort når jeg fikk grei overhøyde. så ble det synk og landing på den knøttlille hovedlandingen.

Andre dagen ble det litt knoting før jeg slo følge med en del andre i samme boble. Det gikk oppover med godt over tre meter i sekundet og enda litt til da vi nærmet oss skybas. Skyen ble imidlertid svartere og svartere. Jeg lå på siden og så skybas under meg. Det begynte å regne fra naboskyen. De andre stakk av gårde til høyre for skyen, men jeg valgte å lande på toppen av Khao Sadao.

Tredje dagen var ikke helt lett. Det var lurevind helt til det økte litt på. Jeg var førstemann ut. Rett etter start gikk det ned, men det var termikk der ute kjente jeg og opp bar det. Opp og ned flere ganger. Bengt valgte å lande ganske raskt da han fikk høyde nok til å komme inn på platået. Tim og noen andre var uheldige og mistet løftet til venstre for starten da vinden dabbet av. Det var flere rovfugler rundt omkring. Rett som det var la en stor hauk seg på ryggen og tittet opp på meg. Artig! Landet like ved Bengt inne på platået.



 

Ingen kommentarer: