fredag 15. januar 2016

Fin tur fra Khao Den til Khao Yoi i Petchaburi

Gode forhold på start med mange fine skyer som faktisk begynte å løse seg opp litt da vi startet. Det tok litt tid å komme til starten da vi måtte fjerne et stort tre som hadde blåst ned siden i går. Heldigvis hadde vi med store macheter. Jeg kom greit ut, og det gikk oppover. Tok etter hvert skybas og dro medvinds. Fløy over et stort felt med solpaneler, sikkert hundrevis av dekar. Jeg begynte å se etter landinger langs veien, men traff en god boble som gikk til skybas. Her fikk jeg følge av fire store rovfugler, muligens små ørner. Jeg plystret til dem mens vi skrudde sammen. Så forsvant en av dem opp i skya og jeg gikk til siden for ikke å bli sugd opp. Maks stig 5,8 m i sekundet. Hvis jeg skulle fløyet lenger, burde jeg holdt meg langs fjellrekken hvor skyene lå. Jeg valgte i stedet å følge hovedveien fra Bangkok til Khao Yoi, et fint kalkfjell like ved veien. Her var det god termikk, men bare blått videre. Jeg traff igjen på rovfuglene, men sa takk for følget. Det tok litt tid å komme ned da jeg snudde motvinds; her var det i perioder null fremdrift, men jeg hadde god høyde og tok tiden til hjelp. Fint å titte ned på livet der nede. Det fine med å utelande i Thailand er at det er så lett med transport tilbake.

Ingen kommentarer: