lørdag 16. mai 2009

Flytur på Hat Yao, Sattahip




Jeg var så heldig å bli kjent med noen thailandske PPG-piloter for en måneds tid siden. De inviterte oss på besøk og sist helg dro vi sydover. Vi fikk låne et stort nytt hus. På ettermiddagene dro vi til Hat Yao (Long Beach) som lå inne på det militære området til marinebasen i Sattahip. Solgangsbrisen stod fint inn, og det var lett å starte baklengs på stranda. Høydebegrensningen var på 300 meter på grunn av den militære flyplassen Utapao like ved. (Det var den flyplassen som ble brukt litt da flyplassen i Bangkok var stengt ved nyttårstider.)

Vi kunne bare fly frem og tilbake på stranda, ikke over det militære området rett innenfor. Jeg klatret opp til 300 meter (liker meg best der eller høyere) og nøt utsikten over stranda, øyene utenfor. Inne på det militære området var restene av en flystripe som amerikanerne brukte under Vietnam-krigen. Sikten var god, og jeg kunne se Rayong og Ko Samet noen mil unna.

Bildene viser meg selv like før og etter take off og noen lokale piloter som varmkjører motorene.

Ingen kommentarer: