søndag 7. juni 2009

”Skjermkontroll på idrettsplassen i dag igjen”

Sjekket meteorogrammet i går kveld og tenkte det var muligheter for en paramotortur. Jeg satset på at det var stabile vindforhold ved 6-tiden, men allerede da rusket vinden i trærne en del steder. Det kom små vindrosser som dro ganske kraftig, mens det like ved var helt stille. Altså ingen flyging i dag heller.

Ny sjekking av meteorogrammet: 10 knop 10 m over bakken, jevn økning til over 20 knop oppover til 900 millibar og 40 knop på 800 millibar…

Ved 10-tiden stilte jeg meg opp et stykke oppvinds fra trærne, men fant fort ut at jeg var for nær. Under noen av opptrekkene ble det lange løpestrekk mot trærne for ikke å bli dragget. Midt ute på plassen var det mer kontroll. Noen opptrekk resulterte i sideinnklapp og frontkollapser. Men også noen vellykte ”starter” med 50-60 m løping motvinds. Så fikk jeg en liten ufrivillig flytur på 15-20 meter sideveis på grunn av at vinden plutselig skiftet retning og styrke.

Da ble ”nok er nok” i dag også! Sykler en tur i stedet.

Ingen kommentarer: