mandag 19. oktober 2009

”Da ble det en tur til Khao Sadao på søndag”




Meteorogrammet virket lovende, men det var meldt lite vind. Vi ringte til noen lokale piloter, og de mente det ville bli for lite vind. Siden jeg er ukjent med forholdene på Khao Sadao i forhold til meterogrammet, dro vi dit for å sjekke.

Først var vi innom landingen for å se om det var plantet til på jordet. Det var det ikke; det var bare pløyd.

På starten var det omtrent vindstille. Av og til dro det inn. Men vinden kom like ofte både fra høyre og venstre. Det var også tilløp til bakvind. Jeg bestemte meg derfor for ikke å fly dersom det ikke gikk veldig greit å få opp vingen og så holde den oppe mens jeg løp. Litt defensivt, kan hende, men det kommer alltids andre flydager.

Vingen kom greit opp to ganger, men jeg var ikke bestemt nok under løpingen (jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å fly). Jeg avbrøt løpingen og lot vingen fortsette til den falt ned foran meg.

Neste helg er det paraglidersamling på Khao Sadao. Om været er bra og vindretningen holder seg på sør, blir det trolig en tur dit da.

Ingen kommentarer: