søndag 9. februar 2014

”Khao Hom eller Duftende Ris”




er navnet til hunden på bildet. Duftende Ris? Iallfall var den sjefen på stranda Had Som Krasit i Rayong. Virkelig sjef. Den holdt et øye med alt og alt som beveget seg i området. Fulgte etter meg når jeg skulle ta en dusj. Fotfulgte meg når jeg gikk ned til vannet for å sjekke vinden akkurat som jeg ikke kunne gjøre det alene. Grov knurring og bjeffing rett som det var.

Etter en tid trodde jeg at Duftende Ris var min venn. Der trodde jeg feil!Jeg lot Duftende Ris snuse på hånden min bare for å være grei. Stod med siden til. Slik jeg har hørt man skal gjøre med hunder man ikke kjenner. Plutselig var hånden låst mellom rader av kraftige tenner. Jeg skvatt ørlite. Kan hende ganske mye!

Heretter tok jeg en lang omvei rundt Duftende Ris med hendene dypt i lommene…

Ingen kommentarer: