søndag 16. februar 2014

”Termikksokker”





Kjøpte ”termikksokker” i dag fordi jeg hadde glemt de vanlige sokkene (se bilde). Og de virket! Jeg fikk en VELDIG! dårlig følelse da jeg oppdaget at jeg hadde glemt de vanlige sokkene. Som det vanedyret jeg muligens er, følte jeg at jeg ikke kunne fly uten sokker… Et halvt minutt etter denne forferdelige oppdagelsen dukket det opp en liten butikk langt ute på bondelandet. Og jammen hadde de termikksokker!

Jeg startet derfor som førstemann, før Bengt og Roland. Grei start og litt løft rundt omkring. Så kom en stor sky og skygget for sola. I starthøyde dro jeg ut på flatlandet. Termikksokkene fungerte og hjalp meg opp til drøyt 1000 m asl. Kunne fortsatt til skybas, men boblene driftet så pass mye at det muligens ville blitt problem å komme tilbake. Siden verken Bengt eller Roland hadde termikksokker, solidariserte jeg meg med dem og fløy tilbake. Fine landingsforhold i dag.



Ingen kommentarer: