fredag 27. november 2009

”RELIGIONENS MØRKE NATT SENKER SEG OVER IRAN OG DELER AV DEN ISLAMSKE VERDEN”

”Utenriksdepartementet opplyser i en pressemelding at Norge protester mot at Shirin Ebadi er fratatt Nobels fredspris.

I kunngjøringen heter det at Norge reagerer sterkt på opplysningene om at iranske myndigheter har fratatt Shirin Ebadi fredsprisen fra 2003. I går ettermiddag ble Irans Chargé d’affaires innkalt til Utenriksdepartementet.” (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3393261.ece)

Videre står dette i Aftenposten:

” - Vi er sjokkert

- Det er første gang at et lands myndigheter konfiskerer Nobels fredspris. Medaljen og diplomet er fjernet fra Ebadis bankboks sammen med andre eiendeler som ble oppbevart samme sted. Vi er sjokkert og stiller oss uforstående til en slik handling, sier utenriksminister Jonas Gahr Støre.

Det er ikke første gang norske myndigheter tar opp situasjonen til fredsprisvinner Ebadi. Tidligere i høst ble Ebadis ektemann arrestert i Teheran, og ifølge UD ble han utsatt for vold. Utbetalinger av hans pensjon er blitt stanset og hans bakkonti er blokkert.”

Det er så jeg blir lei meg og skammer meg på vegne av islam. Mer skal jeg ikke si, for jeg finner faktisk ikke sterke nok ord til å uttrykke det jeg vil si…

Ingen kommentarer: