mandag 9. november 2009

”Svineinfluensapandemien – omdefinert virkelighet?”

Fra mitt utsiktsspunkt ”her hvor pepper’n gror” har jeg til min store overraskelse registrert at det har skjedd ting i Verdens Helseorganisasjon (WHO) som har gått meg hus forbi. Det gjelder muligens ikke bare meg?

Følgende er sakset fra Wikipedia (http://no.wikipedia.org/wiki/Svineinfluensa): ”I mai 2009 endret WHO den gamle definisjonen på en pandemi fra 2003, slik at det ikke lenger er en forutsetning at et virus forårsaker et stort antall døde eller svært syke for at det skal kunne kalles en pandemi. Det er nå tilstrekkelig at det dukker opp et nytt virus som befolkningen ikke er immune mot for at det skal kunne kalles en pandemi. En smittsom sykdom som mange allerede er immunne mot, klarer ikke å spre seg raskt nok, eller over et stort nok område til å kunne kalles en pandemi. 11. juni 2009 erklærte WHO at en pandemi var en realitet. Det ville ikke kunne skjedd uten denne vesentlige endringen i definisjonen av en pandemi. WHO erklærte den 13. juli 2009 at de anbefalte alle sine 194 medlemsland å tvangsvaksinere alle sine innbyggere til høsten.”

Dette kan da ikke være annet enn en ren ”gavepakke” til produsentene av vaksiner mot svineinfluensa og andre pandemier forårsaket av ulike virus som nå vil komme med jevne mellomrom? Takket være den nye definisjonen.

”Virkeligheten” (hva nå dette utvaskete begrepet har av innhold) er den samme. I det store tidsperspektivet vil et lite antall mennesker dø av influensa, pandemi eller ikke. Dersom da ikke en ny spanskesyke slår til. Men vaksineprodusentene vil ha gode dager.

”Her hvor pepper’n gror” har jeg også registrert at vi er inne i en tid hvor mange er opptatt av ulike konspirasjoner. På denne linken kan du lese noe mer om dette: H1N1 - A Bioterrorism attack or a Pandemic? (http://knol.google.com/k/spiros-kakos/h1n1-a-bioterrorism-attack-or-a-pandemic/2jszrulazj6wq/68#) Kanskje har dette noe for seg. Kanskje ikke.



Å omdefinere ”virkeligheten” er i sannhet en fiks måte å få samfunnsmaskineriet til å endre retning. Her kan det også være store penger å hente. Jeg tenker på forbudet mot alkohol i mellomkrigstiden som egentlig ikke var annet enn en gedigen gaveepakke til organisert kriminalitet i USA og andre steder. Jeg tenker på den restriktive narkotikapolitikken som får heroinprisene til å vokse inn i himmelen til stor glede for organisert kriminalitet. Jeg tenker på kampen mot internasjonal terrorisme og ”The Axis of Evil” som er en gavepakke til internasjonal våpenindustri. Og nå har Verdens Helseorganisjon også hengt seg på. Det er bare å gratulere.

Det er altså ikke bare i såkalt kommunistiske land og land med autoritært styresett at eliten profiterer stort på å omskrive eller omdefinere ”virkeligheten”.

”Her hvor pepper’n gror” tar jeg til etterretning at det også er slik at hvert sjette sekund skal et barn dø av sult eller underernæring. HVERT SJETTE SEKUND! I tillegg krever malaria et stort antall liv. Så lite det hadde kostet å gjøre noe med dette, men her er det neppe snakk om store ”gavepakker” til noen.

Det er så jeg undres en smule. Jeg MÅ jo bare innrømme det.

Ingen kommentarer: