fredag 2. april 2010

”Khao Mo Dud”


ligger på Had Chao Lao i Chantaburiprovinsen. Her er det kysthang ispedd termikk. I dag, 2. april, var det ganske mye termikk. Opp til 5 meter i boblene i øyeblikket. Llikevel ble det bare ett lite sideinnklapp. Jeg kunne nok ønsket at det var noe mindre vind på starten; vi burde vært der tidligere. Mange andre ble lettet opp før de ble snudd rundt og fløy ut. Det samme skjedde med meg. Var nok ikke helt fornøyd med den starten, nei. Startplassen er ganske trang med høye trær bare 5-10 meter bak der hvor skjermen ligger, avhengig av hvor langt frempå man går. Så marginene er små når det gjelder å henge glideren ”til tørk”.
Det var starten på King’s Cup nå og mange prominente personer til stede, blant annet ett av barnebarna til den thailandske kongen. Det var ikke fritt for at jeg skvatt litt da jeg oppdaget to bevæpnete soldater da jeg landet helt i kanten av landingsjordet. Jeg legger trolig ut noen videosnutter etter hvert.

Ingen kommentarer: