søndag 6. november 2011

”Fikk prøvekjørt triken i Khorat”






Lung Nom som hadde reparert triken, prøvde først. Alt fungerte bra. På morgenen dagen etter tok jeg en tur. Starten min var rimllig grei, men jeg la merke til en tendens til å trekke for mye brems under avgang. Det er en uvane jeg bør venne meg av med.

På ettermiddagen dro vi flere piloter fra Khoratklubben til Phak Thong Chai. Det var ikke helt lett å finne et passende startsted, men etter mye kjøring fant vi en plass som var brukbar. Dessverre var det en del våte masser på plassen og to biler kjørte seg fast. Startplassen var noe trang, så lung Nom rådet meg til ikke å fly. Jeg tok bare en prøvestart uten å lette; den gikk greit.

En annen pilot fikk problemer med forgasseren (lite motorkraft) og var uheldig, overfløy startplassen litt og landet i dyp søle.

Ingen kommentarer: