lørdag 14. januar 2012

”EN SKRUE LØS!”





Etter en vellykket tur i omegnen på morgenen i dag festet jeg en plastpose over luftinntaket til forgasseren. Det var da jeg oppdaget et lite hull som jeg mente jeg ikke hadde sett før. Men hva hadde vært i det hullet? For mitt bare liv kunne jeg ikke huske at jeg hadde sett noe der. Ikke hadde jeg sett hullet heller.

Det var bare å sjekke gamle bilder av triken. En messingdings på noen cm var det jeg fant (se bildene). På et motorsykkelverksted i Soengsang ble jeg fortalt at det var pluggen til automatchoken som hadde falt av. Fjæren og selve ”stempelet” satt igjen. Jeg fikk ny plugg skrudd på. Nytt sjekkpunkt!

Ellers var turen fin: Satakean, Soengsang, mot Nong Yai og tilbake hit. Stille og rolig opp til inversjonen som lå omkring 900 meter. Ifølge GPS-en var jeg nok oppe i nesten 1.200 meter asl. Fin sommertemperatur der. Da jeg nærmet meg lavere luftlag var klokka omtrent 9. Sola hadde begynt å arbeide, og det ble ganske humpete. Jeg kunne faktisk se at varmedisen fra bakken begynte å bevege seg. Det gikk litt over tre liter bensin på en snau time.

Ingen kommentarer: