onsdag 11. januar 2012

”Første PPG-tur i det nye året”

3. januar klaffet det med vær og vind, og jeg dro til værs fra idrettsplassen på bildet. Kjekt med startplass rett utenfor.

Rett etter avgang slår jeg på lysdiodene – det virker greit. Etter et slag mot Nong Yai drar jeg mot Soengsang. Temperaturen er behagelig siden jeg holder meg under 1000 meter. Tanker om skiturer mellom snøtunge bartrær, over åpne myrflater og småvann streifer meg mens jeg flyr. Det er nesten så jeg kjenner kaldgufset i nakken.

Sola er på hell, og jeg snur før jeg kommer til Soengsang. Jeg tenker jeg skal trene litt på touch and go på plassen der de tørker tapioka, men det er småturbulent i ti meters høyde og jeg lar det være.

Skyggene blir lengre og lengre. Over Suntisuk sjekker jeg vindretningen før jeg sklir over tretoppene rundt idrettsplassen. Gir gass og trekker brems for å minske synket. Så er jeg nede.

Ingen kommentarer: