torsdag 15. mars 2012

"Om paragliding - sakset fra International Flightlog"

Fra Pål Branæs sin  logg:
"Det mest spennende disse dagene er starten. Slappe, blafrende duker som smeller i strekk idet nitti kilo faller ned innunder. Deretter farer skjerm og skrott symbiotisk mot marken. Det gjelder å ikke være for langt under HG-rampa før siste indre ved antenna. Et ekorn titter ned. En maur ramler fra en furunål idet vingetippen skraper inntil. Speedometeret viser at jeg ville kommet 46 kilometer om en time. Midt i Oslo sentrum. Plata.
Rundt svingen titter jeg ironisk ned på Kirkegården. Aldri har den satt blikket i meg som denne kvelden. Den får meg til å føle at jeg skylder den noe. Hva skylder man en kirkegård, tenker jeg, og tør ikke tenke mer. Sterke indre krefter, sannsynligvis forplantningstrangen, så ytre krefter, driver meg over og forbi kirkegården...denne gangen også. Der står Rolv og tar imot på landingen. Jeg sier som vanlig ikke stort. Rolv er vel så taus, men begge vet hva den andre tenker.
Vi burde kanskje legge opp mens leken er god. HVOR LANGT KAN VI STREKKE DETTE???!!!!"
http://no.flightlog.org/fl.html?l=2&a=34&user_id=3181&trip_id=276520 

Ingen kommentarer: