onsdag 13. august 2014

"Groundhandling med nogo attåt i dag!"



 Vinden var grei til å trekke skjerm (trodde jeg). Stod et minutts tid for å kjenne på vindstyrken (det var for kort). La ut skjermen mens vinden pulserte litt (ikke mye, trodde jeg, men var nok for opptatt av liner og diverse). Vingen gikk eksemplarisk opp og stod fint over hodet (syntes jeg). Sola var plagsomt rett i øynene mens skjermen vippet frem og tilbake selv om jeg hadde solbriller. Lurte på om jeg skulle snu meg og vandre over betongdekket (grov, ruglete! betong) som brukes til å tørke tapioka. Det rakk jeg ikke. Plutselig lettet jeg (helt ueksemplarisk) og hang to meter over bakken.  Vinden var ikke lenger min venn. Jeg snurret rundt og fikk litt problemer med å drepe skjermen og ble vel dratt 50 meter bortover før den slo seg til ro. Betongen var absolutt et hardere underlag enn gress!

Hva lærte jeg av dette? Bruk mer tid på å sjekke forholdene. Hvis du har mulighet, velg et mykere underlag enn betong når du skal trekke skjerm. Her i varmen begynner dessuten termikken med sine sprell allerede i 10-tiden når det er sol.

Ingen kommentarer: