søndag 13. desember 2009

”Moro med motor?"




Tjaa… - Etter den fine flyturen forleden med en svipp opp i over 1.500 meter for å få norsk sommertemperatur!! Gjorde jeg et nytt forsøk i dag. Jeg VISSTE jo at det ikke var så mye kraft på startbatteriet, men jeg ville sjekke om det gikk uten ny lading. Det gjorde det ikke.

Varmkjøringen av motoren gikk greit etter at jeg hadde startet den med å slå på propellen . Jeg regnet med at mororen nå var så varm at det skulle gå greit å starte selv med lite batteri. Det gikk ikke. Av med alt. Batteriet var nå tomt. Måtte slå på propellen. Etter gjentatte forsøk uten å ha hellet med meg, forsøkte jeg en forlengsstart for å se om jeg kunne få opp skjeermen i lite vind med drøyt 40 kg motor på ryggen. Det gikk så vidt selv om det var lite hjelp i vinden; den hjalp bare til med at vingen kom skjevt opp (se de tre bildene).

Det var det. Bedre lykke neste gang!

Ingen kommentarer: