søndag 27. desember 2009

"Nye startforsøk lørdag ettermiddag"

Jeg hadde fire fine startforsøk (forlengs) i lett motvind. Vingen (min nye Advance Epsilon 5) kom greit opp. Av en eller annen grunn ble motoren kvalt da jeg startet å løpe og lente meg forover. Mulig jeg kom borti stopp-knappen. Siste gangen så jeg på den knappen hele tiden, og jeg kunne ikke se at jeg var nær den med A-riser eller liner.

Merkelig! Kan det være at tanken var for full og at det under start når jeg tilter motoren idet jeg begynner å løpe, blir trykkforskjeller i bensintanken som gjør at bensintilførselen til forgasseren blir ujevn?

Jeg får prøve neste gang når jeg varmkjører motoren å tilte den slik jeg gjør under igangløping. Når jeg tenekr meg om, har faktisk motoren hatt en tendens til å fuske/stoppe når jeg reiser meg opp med motoren i gang; da lener jeg meg jo veldig forover og motoren blir tiltet kraftig.

Ingen kommentarer: