tirsdag 23. mars 2010

”2 timer i luften på Khao Sadao”


Dagen så lovende ut, og jeg var sikker på å komme høyt dersom jeg bare holdt ut. Vinden var akkurat passe til baklengs. Alle 5 pilotene, inklusive meg selv, kom greit ut. Så var det bare å sitte og vente på at termikken skulle slå til. En lett blanding av termikk og hang tok meg etter hvert opp til 800 meter over havet. En større hauk og en liten falk holdt oss med selskap av og til. Jeg sjekket løftet langsmed hele åsryggen; det beste var å finne like ved der hvor det var en flott slette for topplanding nesten helt til høyre for starten. Så begynte det å klabbe. Løftet ble dårligere og termikken mer rufsete. De andre landet, men jeg holdt ut. Dagen burde da ha større muligheter? Til slutt valgte jeg å gi meg. Fjærlett landing nesten i veikrysset hvor vindpølsa befinner seg. Det er jo en DRØM å lande med paraglider i forhold til HG…

Ingen kommentarer: