mandag 1. mars 2010

”Hva skal jeg med opptenningsved her???”





Endelig fungerte motoren etter at ting (se bildet) gikk galt inne i veivhuset. Batteriet blir også ladet fra motoren nå.

Lørdag kveld var alt klart for å prøvefly. For mye vind gjorde at solnedgangen var det eneste vi kunne nyte.

Søndag morgen stod jeg opp 05.30 og kjørte til startplassen i Khorat. Helt ideelle forhold. Motoren startet så lett som bare det. Varmkjøringen gikk greit.

Starten gikk ikke så greit. Kan hende var gasshendelen justert litt annerledes? Iallfall dro jeg skjermen opp, ga gass, men så skjøt skjermen litt frempå. Uten skjermen å trekke på ble trykket fra motoren så sterkt at jeg mistet balansen, snublet og falt lett forover. Iallfall slo jeg meg ikke. Derimot gikk propellen berserk bak ryggen min. Buret og deler av rammen ble hakket opp slik at alt bare er å hive på dynga.

I tillegg fløy en splint fra propellen opp og kuttet litt i den nye skjermen.

En mager trøst er at det ble fin opptenningsved. Hva skal jeg med det her?

Da blir det en liten paramotorpause, ja…

Ingen kommentarer: