torsdag 18. mars 2010

”Trekke skjerm”


Vinden var rimelig grei i går ettermiddag. Noe skiftende på styrke og retning. Jeg lettet fra bakken bare en gang og hadde kollapser i ulike varianter. Noen ganger var vinden så pass stabil at jeg fikk trent på å trekke store ører (som ble VELDIG store pga manglende trykk i skjermen; jeg stod jo på bakken). Jeg trakk en skikkelig B-stall; vingen gikk i skikkelig sekkeform og falt ned som en stein. Skikkelig røsk i C-riserne satte vingen på bakken i løpet av noen øyeblikk. Forsøkte også å styre vingen med C-riserne, men vindretningen var for skiftende til at det gikk veldig bra. Noen løpeturer (se bildet) ble det også tid til når vinden var for slapp til å holde vingen oppe mens jeg stod stille.

I grunnen artig å trekke skjerm, men PUUUH! så varmt.

Ingen kommentarer: