søndag 7. mars 2010

”Myk termikk på Khao Sadao”






Vi dro til Khao Sadao på lørdag og fant et fint sted for overnatting nedenfor før vi dro opp på starten. Der oppe satt mange piloter og trøkket. De sa det var kraftig vind, men det var vel egentlig ikke det, iallfall ikke etter norsk målestokk. Så da ble det til at jeg også trøkket helt til all termikk var forsvunnet.

Søndag var vi på start ved 9-tiden. Alene. 10 tok jeg av. Da begynte det å trekke inn så pass at det gikk med baklengsstart. I begynnelsen gikk det tregt, men jeg holdt høyden. Så meldte termikken seg og ble bare bedre og bedre. Fine og store bobler som bare økte i styrke. Den siste jeg gikk ut av i 1540 meter var på 5 meter i 1500 meter. Jeg lurte på om jeg bare skulle fortsette i heisen. Valgte å sikre i tilfelle det skulle bli ruskete forhold etter hvert på landing. Men her kunne jeg fløyet til kvelden, det er sikkert. Khao Sadao er et kjempested. Bilvei helt opp til start. Selve startstedet er av de bedre jeg har sett.

Ingen kommentarer: