onsdag 12. mai 2010

”Fin flytur fra Khao Moo Dud”

i helgen. Alene på start, men vinden var der også. Akkurat passe slik at det gikk greit å starte og komme opp. Termikken var ganske variabel. Noen ganger gikk det opp med 5 meter i øyeblikket, mens andre ganger var det kraftig synk. Stort sett fløy jeg i åttetall i en blanding av termikk og hang. En gang trodde jeg at jeg måtte lande, men så kom jeg inn i nytt løft. Til slutt måtte jeg likevel bite i gresset. Ifølge lokale piloter hadde det regnet et par ukers tid. Det var sikkert derfor luften var så klar (se video). Fin utsikt, men det ble etter hvert litt kjedelig å fly frem og tilbake mellom to løftsoner. Da den ene løftsonen sviktet, kom jeg for lavt til å rekke frem til den andre og måtte lande etter en drøy time.

Ingen kommentarer: