søndag 23. mai 2010

”To glidelåser og en liten flytur”






fra Khao Sadao i helgen. Forberedelsene til NM i hanggliding i Vågå midt i juli går sin gang. I Khorat på fredag fikk jeg tak i to glidelåser på 5 meter (de solgte glidelåser i metervis i en sybutikk). Da gjenstår det å få sydd to trekk, ett av dem vanntett, til hangglideren min i Norge. Det gamle trekket begynner å bli morkent. Det skal bli interessant å se hvordan min La Mouette Topless fra 1998, som så vidt jeg vet er den aller første toppløse vingen i Norge i det hele tatt, vil hevde seg i NM i 2010. Vingen er flink til å skru termikk, men er ikke av de raskeste på glistrekkene.

På Khao Sadao ble det bare en liten tur i småskarp og trang termikk på lørdag formiddag. Hovedvindretningen utenfor start var fra vest slik at det ikke ble noe støttehang. Mellom 13 og 14 tok termikken seg opp og fire piloter dro på tur mot Khorat, De kom seg opp til skybas og dro videre fra sky til sky. Det kunne være artig å prøve det samme, å dra på tur. Det store problemet er imidlertid hvordan jeg skal få tilkalt hentebil om jeg ikke har peiling på hvor jeg befinner meg og det begynner å bli mørkt?

Ingen kommentarer: