torsdag 1. september 2011

”Impressions from Norway 4: Kuldesjokk og resirkulerte sommerlåter”


Jeg ser regnet stripe utsynet over sjøen. I radioen bak meg lyder resirkulerte låter (de er så gamle at det het ikke låter den gangen de ble laget) med sommersanger og jeg undrer meg over hvorfor det ikke kommer nye sanger som priser sol og sommer? (Er det den bærekraftige miljøtankegangen som har slått gjennom og senket det meste av innovasjon og kreativitet i eteren?)

Det frister ikke med en tur ut sammen med ”Lesbisk turlag” (for kvinner som går litt lenger) i regnværet. Selv om det er Skeive dager ett eller annet sted der ute i gråværet. I stedet tenker jeg på hvor mange lag jeg må kle på meg for å kjenne meg komfortabel om jeg skal tusle meg ut. Tanker som har vært fraværende når jeg er vant med 30-40 grader i skyggen.

Ingen kommentarer: