onsdag 28. september 2011

”PG fra Khao Sadao”


To turer med topplanding i dag. De stadige regnbygene så ut til å ha tatt en pause og jeg kjørte til Khao Sadao på morgenen. Temperaturen i dag lå på mellom 31 og 34 grader enda det stort sett var skyet den tiden vi var der.

Den siste bratte kneiken fikk betongdekke slik at vi ikke kunne kjøre helt opp. Dekket er nok ferdiglagt om noen dager.

Vinden var nok litt termisk rett som det var, og jeg fikk en liten overraskelse da trykket i skjermen forsvant på vei ut på andre turen. Det var nok en kombinasjon av at vinden dabbet av samtidig som det ikke gikk å springe skikkelig i det høye gresset som har grodd friskt i regntiden. Neste gang får jeg nok ta med kniv og lage ”løype”.

To topplandinger i dag. Noen ganger spratt jeg til værs som en kork på vei inn til landing, andre ganger nesten forsvant vinden. Et par ganger var det bare fremdrift på et par km i timen. Noen skyer så ut til å kunne slippe regn av og til, men det ble ikke noe av.

Når været etter hvert stabiliserer seg med mindre regn, blir det nok flere turer hit. Distanserekorden i Thailand er satt nettopp fra Khao Sadao. Den er ikke mer enn noe over åtti km. Hvem vet – kan hende legger jeg i vei på tur når det er mulig å komme skikkelig opp.

Legger ved en liten video hvor jeg lurer litt på hva jeg skal velge å gjøre ut av turen og et bilde av hjelperen min på start.

Ingen kommentarer: