onsdag 21. september 2011

”Tar du livsløgnen fra et menneske…”


Atle finner det ikke nødvendig å fullføre sitatet fra Henrik Ibsens ”Gengangere” siden det, i ulike varianter, illustreres hver eneste dag. Livsløgner må være svært viktige for mange av oss. For ikke å si for alle?

Den 27. august gikk den første Nordiske Englekongress av stabelen. Ifølge Alexandra Irene Larsen, utsendt journalist fra Aftenposten, var dette en interessant seanse. Se http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4227059.ece om du er interessert i et kritisk referat av noe av det som foregikk.

Dersom du ikke blir mett av dette, kan jeg anbefale å gå inn på Nyhetsspeilet - http://www.nyhetsspeilet.no/  Det er utrolig hva febrile hjerner makter å produsere av svada og tankespinn. Jeg mangler ord til å beskrive det jeg leser. Faktisk synes jeg synd på disse menneskene som bruker så mye tid på tankekonstruksjoner av denne sorten. Ta en titt selv og du vil skjønne hva jeg mener om du ikke selv hører til menigheten.

Mens englekongresser og Nyhetsspeilskribenter utfolder seg, er kristne og muslimer av ulike valører opptatt med å ta livet av hverandre i religionens navn.

Atle mener, uansett hvor mange som mener det motsatte, at fremdeles kan tro ikke flytte fjell. Men det er utrolig hvor mye annet merkverdig tro gjør med mennesker.

Ingen kommentarer: