mandag 8. september 2014

"Kort tur fra Khao Sadao, men interessante værforhold"



På morgenen i dag var det mye vind, skiftende fra 0 til 8 sekundmeter fra V. Ikke startbart etter min oppfatning. Turbulent høydevind slo ned fra Khao Phrik. Etter hvert kom termikken og rotet det enda mer til. Deretter ble det sol og varmere og vinden fra Khao Phrik ble ikke lenger veldig merkbar. Jeg drøyde enda litt for å se det an, men så ble det noe for svakt til å være sikker på å komme opp. Skydriften (lav skybas) var fra NV. Startet likevel. Rett etter start ble det kraftig bakvind Vinden der ute var vestlig, noe jeg visste. Jeg dro til venstre og tok det første lille løftet jeg fant (noen få desimeter i gjennomsnitt). Så ble det synk. Mulig jeg skulle fortsatt litt videre, men jeg satset på det lille jeg fant. Da ble det landing mellom gummitrærne; her pløyes det nå for å så vannmelon over alt. Da er det slutt på landing her. Håpet er at det ikke kommer tilstrekkelig nedbør, og at vannmelonplantene får et kort liv…

Både lørdag og søndag var det for mye vind med vestlig komponent til at det hadde vært trivelig å starte og å fly. Noen regn- og tordenbyger laget også kluss for paragliding. 

Uansett var det fint og avslappende med noen dager i telt. Faktisk var det nesten kaldt om natten.

Ingen kommentarer: