lørdag 28. februar 2009

”Det må være mye fuktighet i lufta”




når slike skyer dannes allerede ved 11-tiden. I går kom det noen regndråper etter at en sky morsket seg og tordnet rett over her. Det er så disig utover ettermiddagen at det er vanskelig å se de skyene som er noen kilometer unna, om de er små, store eller om de har utviklet seg til nimbuser. Den skyen som det lynte og tordnet fra i går, virket ikke som den var stor nok, men så plutselig smalt det. Jeg må nok tidlig opp om morgenen om jeg skal få fløyet når været er slik.

Det ble en sykkeltur til Kok Noi og litt videre og så en velfortjent kald dusj som ikke akkurat kjentes kald når det er 34 pluss i skyggen. Vel ute av dusjen ser jeg at en flaggermus har kommet inn og flyr rundt. Jeg åpner alle dører i håp om at den vil ut. Men nei. Det vil den ikke. Den tar en runde utenfor huset, men sola er vel for sterk. Det ser ut som den leter etter et sted å slå seg ned. Når den roter seg inn på badet, velger jeg å lukke døra. Litt etter titter jeg inn. Da henger den avslappet under dusjen. Jeg satser på å vekke den når det blir mørkt ute i kveld…

Ved 14.30-tiden begynner tordenen å rulle på ny enda skyene ikke ser spesielt truende ut. Flott å se hvordan de bygger. Lubne og faste som blomkålhoder. Litt senere begynner det å bøtte ned over Nong Yai, noen kilometer herfra. Snart regner det her også, men bare en halvtimes tid.

Ingen kommentarer: