onsdag 11. februar 2009

”Spenning i hverdagen er nødvendig”

Iallfall når det er snakk om tennpluggen på den nye paramotoren min. Den vil ikke starte akkurat nå! Fra tidligere erfaring med totaktsmotorer vet jeg at de er personligheter. Mange av dem trenger særbehandling… For å si det slik.

Etter diverse startforsøk ble det lille motorsykkelbatteriet flatt og måtte lades opp. Men tror du det virket etter ladingen? NEI!!!

Da var det jeg tok med meg primadonnaen inn i et mørkt rom. Jeg ville godsnakke med den (eller henne om du vil). Og sjekke om det var tenning. For å kontrollere det som skjedde, hadde jeg med meg en motorkyndig person (han var forresten fra Bergen uten at jeg tror det hadde noen betydning). Vi stirret på tennpluggen begge to. Jeg kjørte elstartereren. Ingen gnist! Ikke et lysglimt!!

Mørket var nesten øredøvende. For å si det slik.

Ingen kommentarer: