onsdag 15. april 2009

”Starttrening PPG, 40 kg, vindstille, 30 grader i skyggen”

og sol er en beinhard kombinasjon. Ble noen svettedråper, ja!

For det ER jo aldri helt vindstille når sola begynner å varme litt. Vinden skifter stadig vekk, slik at skjermen ikke går rett opp.

For min del VET jeg nå at jeg kun bør starte i fullstendig vindstille eller i noenlunde jevn vind av stabil retning. Når termikken begynner å melde seg på morgenen eller dabber av om ettermiddagen, blir vinden svært ofte for skiftende til å sikre et godt skjermopptrekk. En skjerm som begynner å vandre fra den ene siden til den andre når man løper i gang, kan være vanskelig å rette opp med fullt gasspådrag.

Ellers er startplassene ”mine” fulle av tapiokaberg nå og ikke brukbare for mitt formål. Det er tydelig at denne sektoren er påvirket av nedgangstidene. Prisen på tapioka levert fabrikk er nå så lav at man knapt nok får dekket utgiftene.

Utrolighetene har tatt en foreløpig pause, men ingen problemer er løst. Motsetningene er store, og den regjeringen som sitter nå kan neppe løse flokene uten å gå av og skrive ut nyvalg.

Ingen kommentarer: