onsdag 6. oktober 2010

”Gjenoppdagelseskommisjonen – Atle søker om medlemskap”




Ansporet av at Amerika er blitt ”oppdaget” utallige ganger, søker jeg ærbødigst og aller nådigst om å bli medlem av den aldersstegne og ærverdige gjenoppdagelseskommisjonen.

Jeg vet at nåløyet er trangt når det gjelder å bli opptatt som fullverdig medlem. Derfor tillater jeg meg, i all beskjedenhet, å legge ved en liten liste i omvendt kronologisk rekkefølge over mine meritter.

·        I morges, etter at jeg hadde stått opp, oppdaget jeg til min overraskelse at jeg var våken. Det samme skjedde faktisk dagen før. Og så lenge jeg kan minnes.
·        For en del dager siden oppdaget jeg, igjen til min overraskelse, at skotsk whisky faktisk smakte godt da jeg fikk forært slumpen av en flaske Caola Ila.
·        På grunn av lidelsen ”amnesia universalis” eller generell glemsomhet (om jeg ikke husker feil?) som har plaget meg det meste av livet, blir listen ikke lenger, men dette siste punktet bør vel egentlig sikre medlemskap.

Undertegnet     Atle Zeiner
                (med påholden penn)
Vedlegg: Et pent bilde av meg selv. Hvordan papegøyen lurte seg med på bildet, har jeg glemt.

PS. Nå er det tid for en rask sykkeltur. DS.

Ingen kommentarer: