søndag 21. november 2010

”Paramotor Nang Rong”


Omtrent 50 piloter kom til treffet i Nang Rong, inklusive meg. I går kveld var det svak vind fra 16. Vinden ble stadig svakere. Jeg gjorde meg klar til å varmkjøre motoren, men før jeg startet opp så jeg at bensinslangen til forgasseren var løs. Jeg skjøv den på plass, startet motoren for å se om den satt. Det gjorde den ikke. Jeg prøvde med en slangeklemme, men slangen var for stiv til at en lot seg presse sammen. Jeg fikk hjelp til å klippe den biten som var ekspandert og skjøv slangen på plass. Nå satt den. Nytt sjekkpunkt! Kan hende var bensinslangen av dårlig kvalitet? Nå forsvant vinden mer og mer. Ingen flyging på meg.

Morgenen etter ringte klokka halv seks. Det var vindstille, tåkedis og dugg i gresset. Kombinasjonen av vindstille og duggvåte skjermer gjorde at det røk diverse propeller. Jeg kjente meg veldig komfortabel på bakken. En pilot greidde å MISTE propellen i lufta sammen med drivrem og festet til kraftuttaket på motoren. De fant det meste ute på en rismark.

Bilde: Formasjonsflyging
Video: Oj! Her røk en propell til!

Ingen kommentarer: