onsdag 22. mai 2013

”Slutt med paramotor for meg”






Nødlanding etter motorkutt i lav høyde i februar gjorde at jeg bestemte meg for det. http://no.flightlog.org/fl.html?l=2&a=34&user_id=88&trip_id=322921  Dette kan skje om igjen (det har hendt to ganger tidligere, men da i sikker høyde).

Selve motorkuttet var uproblematisk, men landingen var for spennende (se bildet). Motoren stoppet litt over halvveis på den rød linjen. Det var flaks! Litt tidligere og jeg hadde landet i trær/på hus. Litt senere og jeg hadde havnet i den store dammen og hadde muligens ikke kunnet skrive dette. Hadde jeg gått i dammen, hadde jeg muligens klart å løsne brystrem og lårstropper og hoppet ut før jeg traff vannet, men jeg tviler på det.

Nok er nok! Jeg driver ikke med flyging for spenning og adrenalinkick (adrenalinet slo ikke inn denne gangen heller – må nok mer til), men for å ha fine opplevelser.

Paramotoren er solgt. Jeg konsentrerer meg om flyging uten motor i fremtiden.

Ingen kommentarer: