mandag 27. oktober 2008

”En liten luftetur”

Plutselig blåste det opp. Jeg bestemte meg raskt for å drive litt med skjermkontroll. Tok med meg paraglider og sele ut på idrettsplassen rett utenfor huset. Problemet er bare at det er alt for mange trær omkring den plassen jeg holder på. Det blir derfor rotorer, mye turbulens og veldig ujevn vindstyrke og retning. Kombinert med sterk solinnstråling blir det i grunnen det meste av vanskelige forhold.

Det blåste faktisk ganske kraftig. Over tretoppene var det rett som det var mer enn 10 sekundmeter, vil jeg tro. Skjermen vandret til siden, frontkollapset, hadde mer enn 50 % innklapp og fulgte sine egne innfall. Den oppførte seg ikke helt som jeg ville.

Så ville skjermen ned, men jeg ville ha den opp. Et kraftig drag i A-riserne fikk den til å lette. Et vindkast kom i samme øyeblikk, og jeg ble nappet et par meter opp i luften, snurret nesten 360 grader rundt, landet rimelig kontrollert på bena og fikk ned skjermen.

Nok for i dag, ja!

Ingen kommentarer: