mandag 29. desember 2008

”Broen over Kwai”






var jeg jo nødt til å ta en titt på, både fra bakken og fra luften. Etter å ha overnattet to netter på en flåte ikke så langt fra Tre pagoder-passet på grensen til Myanmar og forsøkt å fly der oppe (mer om det senere), dro vi til Kanchanabury for å møte den lokale paramotorklubben. Flystedet deres er like ved den verdenskjente broen. Ganske mange turister som gikk frem og tilbake på jernbanebroen inntil toget kom. Da var det mange som fikk fart på seg, ja…

Bildene er fra Kanchanabury. Det ble bare en kort flytur for det var en som gjerne ville låne motoren min. Da jeg landet, kjente han seg for trett. Det gjorde egentlig jeg også, men enda trettere var jeg da vi parkerte bilen hjemme etter nesten 700 km i til dels stor fart i nattemørket. Ukjent som jeg var med veien, gikk det litt for fort etter min smak. Måtte ligge klistret til bakhjulet til bilen foran for ikke å miste ham. Men det gikk nå bra.

Ingen kommentarer: