torsdag 25. desember 2008

”Han var fra Bergen…”


Forleden traff jeg en kar fra Bergen. La oss kalle ham T. Vi pratet om løst og fast. Av en eller annen grunn måtte jeg fortelle den eneste Bergenvitsen jeg kan. Jeg har referert den før – den er hentet fra Kjell Aukrusts Flåklypa Tidende hvor den ble innsendt av Olram Slåpen, Knøsesmuget 18 i Bergen:

To bergenske menn møtes på gaten. – Den ene løfter hatten og spør: ”Unnskyld, hvilken dag er det i dag?” Den andre mannen svarer: ”Søndag!”, hvoretter den første mannen spør: ”I denne uken?”

Da er det T. spør: Hvorfor spurte han om det???

Jeg holdt på å knekke sammen av latter. Jeg lo så tårene sprutet! Etter hvert skjønte T. hva han hadde sagt og begynte å le han også. Der satt vi og klasket oss på lårene og lo og lo og lo.

De bergenserne, de bergenserne… - De er bare ikke sanne!!!

Ingen kommentarer: