torsdag 30. desember 2010

”Florida Hotel i Bangkok – et rottereir”


ble besøkt av Atle som kommer fra ”der hvor pepper’n gror.

Beliggenheten var fin, rett ved Skytrain (Phaya Thai) og toget til flyplassen. Det var det positive.

Hotellet huset amerikanske soldater under Vietnamkrigen på R&R (Rest and Recreation). Det så ut til å være nærmest til nedfalls sammenlignet med andre hoteller i tilsvarende prisklasse.

Selvsagt var det ”American Breakfast” eller noe som skulle ligne på det. Atle kan ikke for sitt bare liv forstå hvordan feite amerikanere makter å legge på seg av dette måltidet som knapt kan kalles mat. For ikke å gå fra bordet like sulten som jeg kom, fikk jeg en følelse av å være en fransk gasse som tvangsfores.

Siste morgen, som trolig eneste utlending på hotellet (rottene forstår å forlate et synkende skip), ble jeg utsatt for et tyveriforsøk. Før jeg tok heisen fra 5. etasje og ned til frokosten, låste jeg døren grundig og tok med meg alle verdisaker, pass, kredittkort etc. Etter frokost heis opp. Jeg stakk nøkkelen i låsen – og døren gikk opp uten at jeg trengte å vri om nøkkelen. Tyven hadde ikke en gang rukket å lukke døren skikkelig etter seg. Trolig har han/hun blitt ringt opp av en nedenunder da jeg gikk inn i heisen.

Egentlig burde jeg tatt en titt under senga – synderen kunne jo ligge der. Men det tenkte jeg ikke på i befippelsen. Heldigvis var ingen ting stjålet.

ALDRI MER FLORIDA HOTEL I BANGKOK!

Ingen kommentarer: