lørdag 4. desember 2010

”JEG TENKER NOK DU SKJØNNER DET SJØL” 2

Her fra ”hvor pepper’n gror” undrer jeg meg over hvorfor så få statsledere og politikere blir tiltalt for den elendigheten de forårsaker og de forbrytelsene de faktisk har ansvar for. Lite har skjedd siden Nürnbergdomstolen etter annen verdenskrig. Litt smårufsing har det vært etter massedrap i Jugoslavia og Rwanda, men ellers svært lite.

I Nord-Korea gjør det kriminelle kommunistiske ledersjiktet omtrent som de vil; hvor mange millioner er det som har sultet i hjel i det landet på grunn av ledernes politiske galskap?

I Kina kan de som døde på grunn av det feilslåtte kommunistiske eksperimentet under Mao, telles i titalls millioner.

I det tidligere Sovjetunionen er antallet døde enda større, takket være Josef Stalin og hans støttespillere.

I Spania huserte el caudillo (føreren) Franco. I Portugal Salazar.

Hvorfor trekker jeg frem disse personene?

JEG TENKER NOK DU SKJØNNER DET SJØL.

Ingen kommentarer: