mandag 6. desember 2010

”Varmluftballonger og PPG i Khorat”






I helgen og på mandag var det treff i Khorat. Ikke så mange ballonger, men desto flere PPG-piloter. Det var flyging både morgen og kveld. Også en rekke andre aktiviteter for aktiv ungdom og barn for den saks skyld. Selv fikk jeg meg en PPG-tur etter pause siden februar. Det var en grei flytur hvor jeg bare fløy noen runder rundt startstedet. Noen hundre meter over bakken var det vindøkning med vindskjæring og småturbulens. Dog ikke mer enn at det holdt med å trekke litt i bremselinene for å hindre at skjermen gikk for mye frempå.

Heretter blir det trikeflyging med PPG for min del. Om en måned eller to har jeg fått hjul på paramotoren. Det blir for tungt å starte med 40 kg på ryggen og å trekke opp skjermen. I vindstille er det veldig lett å snuble akkurat de første metrene før det er skikkelig trykk i skjermen- Det har røket noen propeller når jeg brått er blitt presset i kne av motorkraften. Jeg ser frem til mindre stress og kraftutskeielser i startøyeblikket. Nå kan jeg formodentlig starte fra idrettsplassen rett utenfor huset her på ettermiddagene eller tidlig på morgenen.

Ingen kommentarer: