søndag 17. april 2011

”Morgentur til jungelen med PPG-trike”

Jeg startet tidlig i dag. Totalt vindstille på idrettsplassen, men hundre meter opp blåste det 6 sekundmeter fra sydvest. Det var derfor merkbar turbulens i et sjikt på noen hundre meter over bakken; vinden rotet opp i morgeninversjonen.

I dag fulgte jeg denne ruten på GPS-en: Satakean, Kok Noi Non Sombun, soi 10 som følger jungelkanten og tilbake til Suntisuk. Jeg hadde tenkt å klatre over 2.000 meter i dag, men jeg synes det var merkbart at jeg tapte motorkraft nå jeg lå oppe i 1.500 meter, så jeg stoppet der. Jeg innbiller meg jeg hadde jevnt gasspådrag hele veien opp. Til å begynne med steg det med 1 m i sekundet, oppe i 1.400 meter var stiget nede i 0,2 – 0,1. Det virket som om motoren slet når jeg ga gass. Fint og varmt oppe i 1.500 meter. Fra jungelkanten skled jeg av høyden på tomgang tilbake til Suntisuk. Det er bestandig spennende å lande når det er trær rundt landingsplassen.



Bilder: Den gamle startplassen hvor de tørker tapioka, på vei til Satakean, grønne rismarker og Kok Noi Non Sombun.

Ingen kommentarer: