mandag 26. januar 2009

”Flyging fra Khao Phrik nær Khao Yai”




Ble ringt opp av en av pilotene i Khorat-klubben midt på dagen. Jeg pakket i full fart og så dro vi av gårde. Vi var fremme ved 15-tiden og klatret opp til startplassen 200 høydemeter opp.

Jeg var så heldig at jeg fikk låne en sele med fallskjerm. Dessverre var vinden litt fra siden og selve startplassen kunne vært større. Man er avhengig av noen sekundmeter vind inn slik at man kan baklengsstarte for det er ikke mange meterne å løpe på og selve starten er helt flat.

For meg ble det litt nærkontakt med buskene rett nedenfor, men alt gikk greit med meg og vingen. Vi var fem piloter til sammen, derav en tandempilot som fløy med to passasjerer, og de andre fikk fine turer.

Ikke langt unna ligger Kao Sadao som er et bedre flysted. Får prøve det en annen gang.

Ingen kommentarer: