mandag 19. januar 2009

”Paramotor i Khorat”






Jeg hadde ikke med motoren fordi bilen måtte på service mandag morgen. Men stakk likevel innom startplassen i Khorat søndag kveld. Det var tilnærmet vindstille. Et lite trekk skiftet stadig 180 grader og gjorde det litt vanskelig å starte. Jeg legger ved 4 bilder fra flygingen på kvelden. Den store klumpete skjermen er en diger tandemfarkost på hjul. Det var en som lurte på om dette var noe for ham som fikk seg en tur. På kvelden var det en liten feiring av en som hadde fødselsdag. God stemning med mye latter og mange muntre historier som jeg dessverre ikke skjønte helt (språket).

I begynnelsen av februar blir det noe flyging i Khonburi ikke så langt herfra. Det er også noen som flyr paraglider på Si Khiu. Mulig jeg blir med der en gang, for jeg kunne få låne seletøy med fallskjerm. Fra Si Khiu kan en fly hele året, i og med at det er to starter der på motsatt vindretning (den ene med 20 minutters gange). Ifølge kjentfolk var termikken myk og fin hele året, men det vet jeg ikke helt om jeg tror på. Uansett er det verdt å prøve. Etter hva jeg forstår flyr ikke så mange med vario her; da går de vel glipp av mange fine bobler.

Ingen kommentarer: