lørdag 3. januar 2009

”Paramotortreff hjemme”




i går og i dag. Trodde det bare skulle komme 5-6 piloter fra Khoratklubben, men det kom 15 med familie, så vi var vel en 40-50 mennesker i alt.

Det ble litt kveldsflyging fra idrettsplassen da vinden roet seg ned like før det mørknet. Selv hadde jeg tenkt å starte der hvor de tørker tapioka, men så kom det noen regndrypp og skyene så ganske svarte ut bortover. Jeg pakket sammen.

På morgenen var jeg førstemann ut. Var i luften før 7. For første gang startet jeg fra idrettsplassen rett utenfor huset. I farten glemte jeg å ta på vindtett jakke, og det kjentes etter hvert. Det var til dels mye vind oppover.750 meter over havet gikk det fremover med 0 km. Det var litt småturbulent noen steder, spesielt i en vindskjæring, men ellers var det greit.

Siden jeg begynte å fryse litt og jeg regnet med at høydevinden ville slå ned etter hvert, valgte jeg å lande etter 40 minutter.

Artig for folk i Suntisuk å se så mange paramotorer i luften. På kvelden i går var det hundrevis samlet rundt idrettsplassen.

Ingen kommentarer: