søndag 5. september 2010

”Fiktive intervjuer 2 – President Obama in the Sky”

Jeg forstår ikke hvorfor (ikke uventet, for det er SVÆRT lite jeg egentlig forstår!), men av en eller annen grunn havnet jeg i nabosetet til den amerikanske presidenten på den flyturen der han holdt andakt med en del jordbundne pastorer). Selvsagt måtte jeg benytte sjansen til å stille noen velvalgte (?) spørsmål.

Atle: Trives du i jobben som president i verdens eneste supermakt?

Obama: Ja

Atle: Mange i USA påstår at du er muslim. Men det er du ikke. Du er medlem av en kristen menighet, er du ikke?

Obama: Ja

Atle: Og nå har USA trukket alle kampsoldatene ut av Irak?

Obama: Ja

Atle: Og overført dem til Afghanistan?

Obama: Ja

Atle: Dette er nytt for meg. Er det noen grunn til at dette ikke er kommet frem i media?

Obama: Ja

Atle: Jaha, ja. Jaja. Da har jeg bare et spørsmål til. Nei, forresten. Det kan være.

Obama: Javel?

Atle (mumler for seg selv): Makan til positivt menneske. Ikke rart han vant valget for noen år siden.

Ingen kommentarer: